رفتن به محتوای اصلی
x

از ابتدای امسال 10 نفر در استان اصفهان بر اثر حادثه غرق شدگی جان خود را از دست دادند

همشهریان با رعایت نکات ایمنی از بروز حوادث جبران ناپذیر غرق شدگی پیشگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان، دکتر فرهاد حیدری اظهار کرد: از ابتدای امسال 34 نفر در استان اصفهان دچار حادثه غرق شدگی شدند که از این تعداد 10 نفر جان خود را از دست دادند.
وی با ذکر اینکه این آمار تا یازدهمین روز از خردادماه جاری به ثبت رسیده است، افزود: در این مدت بیشترین موارد غرق شدگی به ترتیب با 15 و 8 نفر مربوط به شهرهای اصفهان و مبارکه بود؛ سایر حوادث غرق شدگی در شهرهای نجف آباد، لنجان، فلاورجان، دهاقان و تیران و کرون بوده است.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان به آمار غرق شدگی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1400 در مجموع 74 نفر در استان اصفهان دچار حادثه غرق شدگی شدند و از این تعداد 23 نفر جان خود را از دست دادند. 
دکتر حیدری با ذکر اینکه هر ساله با شیوع گرما شاهد افزایش آمار غرق شدگی  هستیم تاکید کرد: افراد مناطق ایمن سازی شده را برای شنا انتخاب کنند و به نکات و توصیه‌های لازم توجه کافی داشته باشند و با رعایت نکات ایمنی از بروز اینطور حوادث پیشگیری کنند.
وی با اشاره به غرق شدگی کودکان حتی در آب های کم عمق،اظهار کرد: از همشهریان گرامی درخواست داریم در تفریحات خود بیشتر مراقب کودکان باشند. به دلیل قد کوتاه و جثه کوچک، کودکان بیشتر در معرض غرق‌شدگی حتی در آب های کم عمق قرار دارند و برای حفظ ایمنی، آنها را از اطراف استخرها، دریاچه ها و رودخانه دور نگهدارند.
دکتر حیدری ادامه داد: مردم عزیز درصورت بروز حادثه، بلافاصله با ۱۱۵ تماس گرفته و ضمن دادن شرح حال، از اورژانس کمک بگیرند. کارشناسان اورژانس تا رسیدن واحدهای امدادی آنها را برای انجام اقدامات نجات بخش مانند انجام ماساژ قلبی راهنمایی می کنند.