رفتن به محتوای اصلی
x

اولین کارگاه بازآموزی PHTM در فلاورجان برگزار شد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اولین کارگاه بازآموزی مدیریت پیش ‌بیمارستانی بیماران ترومایی ( PHTM Refresh) با مشارکت اساتید اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شهرستان فلاورجان برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان، دکتر فرهاد حیدری اظهار کرد: اولین کارگاه بازآموزی مدیریت پیش ‌بیمارستانی بیماران ترومایی ( PHTM Refresh) به مدت ۲ روز در دو تاریخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر در شهرستان فلاورجان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره که با هدفِ ارتقای سطح دانش، نگرش و عملکرد پرسنل فوریت‌های پزشکی در برخورد با مصدومانِ ترومایی به صورت تئوری و عملی برگزار شد، ۱۸ نفر از پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی شرکت کردند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: مباحث مختلفی چون تروما به سر و ستون مهره‌ها، قفسه سینه، شکم، لگن، اندام‌ها، مدیریت راه هوایی در بیماران ترومایی، کنترل خونریزی و شوک، نحوه برخورد با سوختگی ها، نحوه برخورد با کودک یا سالمندِ دچار تروما و ارزیابی بیمار ترومایی از عناوین مطرح شده در این دوره آموزشی بود.

دکتر حیدری خاطرنشان کرد: در کنار هر مبحث تئوری، یک برنامه عملی پیش‌بینی شده بود که در قالب ایستگاههای مهارت آموزی، بیمارنماها براساس سناریوی از پیش تعیین شده برای بخش عملی گریم می‌شدند و اساتید در هر ایستگاه، شرکت‌کنندگان را برای انجام مهارت‌های استانداردِ برخورد با مصدومانِ ترومایی راهنمایی می‌کردند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به اینکه این دوره به صورت کشوری و براساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان اورژانس کشور برگزار شد، اظهار کرد: در پایان دوره، آزمون کتبی و عملی از شرکت‌کنندگان به عمل آمد و نفرات برتر معرفی و تشویق شدند.

محمد علی هاشمی مسئول واحد آموزش اورژانس پیش بیمارستانی استان در این باره گفت: دکتر میرزائیان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فلاورجان با حضور در این دوره از زحمات پرسنل، مربیان و رابط آموزشي این شهرستان، آقایان علیرضا شفیعی و منوچهر کیانی مقدم و مدرسان دوره تقدیر کرد.

وی افزود: در این کارگاه، آقایان "احسان عبدی زاده " و "محمدسعیدی کیان" بعنوان نفرات برتر معرفی شدند.