رفتن به محتوای اصلی
x

بیست و پنجمین دوره‌ی PHTM در اصفهان برگزار شد

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیست و پنجمین کارگاه آموزشی مدیریت پیش ‌بیمارستانی بیماران ترومایی (PHTM) با مشارکت اساتید اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مرکز اورژانس اصفهان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان، دکتر فرهاد حیدری اظهار کرد: بیست و پنجمین کارگاه آموزشی مدیریت پیش‌بیمارستانی بیماران ترومایی (PHTM) با مشارکت اساتید اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مدت ۲ روز در دو تاریخ ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد.
وی با بیان اینکه این دوره سومین دوره پس از شیوع ویروس کرونا می‌باشد افزود: در این دوره که با هدفِ ارتقای سطح دانش، نگرش و عملکرد پرسنل فوریت‌های پزشکی در برخورد با مصدومانِ ترومایی به صورت تئوری و عملی برگزار شد،۱۴نفر از پرسنل اورژانس شهرستان اصفهان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی شرکت کردند.
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: مباحث مختلفی چون تروما به سر و ستون مهره‌ها، قفسه سینه، شکم، لگن، اندام‌ها، مدیریت راه هوایی در بیماران ترومایی، کنترل خونریزی و شوک، نحوه برخورد با سوختگی ها، نحوه برخورد با کودک یا سالمندِ دچار تروما و ارزیابی بیمار ترومایی از عناوین مطرح شده در این دوره آموزشی بود.
دکتر حیدری خاطرنشان کرد: در کنار هر مبحث تئوری، یک برنامه عملی پیش‌بینی شده بود که در قالب چهار ایستگاه مهارت آموزی، بیمارنماها براساس سناریوی از پیش تعیین شده برای بخش عملی گریم می‌شدند و اساتید در هر ایستگاه، شرکت‌کنندگان را برای انجام مهارت‌های استانداردِ برخورد با مصدومانِ ترومایی راهنمایی می‌کردند.
وی افزود: در این دوره دو روزه هر شرکت‌کننده حداقل ۱۲ سناریوی بیمار ترومایی را تمرین کرد و تمامی مباحث تئوری را در عمل انجام داد.
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به اینکه این دوره به صورت کشوری و براساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان اورژانس کشور برگزار شد، اظهار کرد: در پایان دوره، آزمون کتبی و عملی از شرکت‌کنندگان به عمل آمد و نفرات برتر معرفی و تشویق شدند.
وی ادامه داد: در بیست و پنجمین دوره این کارگاه، آقایان "پیمان رئیسی دشتکی ." و "سجاد رئیسی." بعنوان نفرات برتر معرفی شدند.
همچنین محمدعلی هاشمی مسئول آموزش اورژانس استان گفت: در تلاش هستیم که در ماه‌های آينده نیز هر ماه دوره های  PHTM ودوره های مصوب اورژانس کشوری در شهرستان اصفهان و دیگر مناطق ۱۲ گانه آموزشی طبق الگوی استاندارد کشوری برگزار کنیم تا تمام پرسنل استان اصفهان بتوانند در این دوره ها شرکت کنند.