رفتن به محتوای اصلی
x

زندان، عاقبت حمله به اورژانس ۱۱۵

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از مجازات فرد متخاصم به پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان خمینی‌شهر خبر داد

به گزارش روابط‌عمومی اورژانس استان اصفهان، دکتر فرهاد حیدری سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان اظهار کرد: روز سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱، پس از تماس امدادخواهان مبنی بر مصدومیت کارگر بر اثر حادثه کاری در یکی از مناطق شهرستان خمینی شهر، بلافاصه نزدیکترین آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان در محل حاضر شد.
وی به تعرض همراه بیمار به پرسنل اورژانس در محل حادثه اشاره کرد و گفت: در این حادثه در بدو ورود همراه بیمار برخورد نامناسبی با کارشناسان اورژانس داشته و مانع از امدادرسانی شده ولی کارشناسان اورژانس با حفظ متانت اقدامات فوری برای مصدوم را انجام داده و وی را به بیمارستان منتقل می کنند.
دکتر حیدری به حمله فرد متخاصم به پرسنل اورژانس اشاره کرد و تصریح کرد: هنگام خروج آمبولانس از بیمارستان، همراه بیمار ضمن حمله به پرسنل اورژانس و درگیری فیزیکی با آنها ، شیشه جلوی آمبولانس را شکست.
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی افزود: بدلیل رفتار غیر طبیعی این فرد ، با حضور پرسنل نیروی انتظامی و هماهنگی مسئول فوریتهای پزشکی شهرستان خمینی‌شهر، از وی تست الکل گرفته شد و نتیجه تست مثبت اعلام شد.
دکتر حیدری با تاکید بر پیگیری مجازات افرادی که به پرسنل اورژانس اهانت میکنند، اذعان کرد: با شکایت پرسنل اورژانس ۱۱۵ با دستور قاضی کشیک فرد موقتا بازداشت شد و پس از حضور نماینده حقوقی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و طرح شکایت از سوی شبکه بهداشت و درمان، در صبح چهارشنبه ۲ شهریور قاضی حکم زندانی موقت فرد متخاصم را صادر کرد.
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان به حمایت و پیگیری از حقوق پرسنل اورژانس اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۶۰۸ و ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی هر کسی که به کارمندان دولت اهانت کند علاوه بر جزای نقدی و شلاق به مجازات حبس نیز محکوم می گردد.
وی در پایان با توجه به زحمات پرسنل اورژانس که شایسته قدردانی عموم مردم می باشند، گفت : تعرض به پرسنل اورژانس بعنوان نیروهای تلاشگر در امر امدادرسانی به بیماران و مصدومان و نجاتگران بی ادعا در شرایط سخت، باعث اختلال در عملیات امدادرسانی و آسیب به سلامت دیگر هموطنان خواهد شد.